F19-15

Matchnummer: 132043001
Samling:17:30, Ybbarps Idrottsplats
Karta:Klicka här >>
Vinst i premiären i F16 Västra!
2020-08-22 15:32
Perstorp/Bälinge IK-TFF 1-5 (1-1)

Premiären i F16 Västra serien spelades på Ybbarps IP i Perstorp på en fantastiskt fin gräsmatta!
Vi inleder matchen ganska ofokuserat och gör en del enkla misstag. På ett av dessa gör också Perstorp 1-0. Efter det kommer vi in i matchen mer och mer och gör lite justeringar i vår uppställning vilket gör att vi får bra kontroll på matchen. Vi kvitterar till 1-1 genom Astrid som snor bollen från en av motståndarnas mittbackar och snyggt placerar in bollen förbi målvakten. Detta står sig till halvtid.
Andra halvlek startar vi i riktigt högt tempo och gör också ganska omgående 2-1. Återigen är det Astrid som gör målet när hon påpassligt slår in en stolpretur efter ett fint genombrott av TP.
3-1 gör Linnea då hon stressar fram ett misstag av målvakten och enkelt lägger in bollen i öppet mål.
4-1 på en säker straff av Emma efter att hon själv blivit neddragen.
5-1 av Linnea igen (första matchen som anfallare!) efter en magnifik framspelning av Moa!
Vår andra halvlek är riktigt bra där vi verkligen kontrollerar matchen på det sättet vi vill.
Vårt grundspel både i försvar och anfall börjar infinna sig nu även om vi har en bit kvar.
Bra match tjejer!

Marcus