2022-06-03 09:23

Information till ledare och vårdnadshavare om Trelleborgs FF:s samarbete med organisationen Aldrig Ensam.

Trelleborgs FF är stolta att kunna meddela att vi skrivit ett 3-årigt avtal med organisationen Aldrig Ensam. Trelleborgs FF vill tillsammans med Aldrig Ensam bryta tystnaden kring psykisk ohälsa och sprida information, då mottot för Aldrig Ensam är att ingen ska behöva leva med psykisk ohälsa i hemlighet.

Vi vill som fotbollsförening ta ställning för en viktig sak och utbilda våra ledare i ämnet samt öka kunskapen hos dem som möter våra barn dagligen. Att göra både våra ledare och spelare uppmärksamma på hur man kan tyda beteendemönster och se varningssignaler kan göra stor skillnad. Under hösten kommer alla ledare att få gå en utbildning tillsammans med Aldrig Ensam för att få rätt verktyg och veta vart man vänder sig om någon behöver hjälp.

Vi kommer tillsammans som förening att hjälpa Aldrig Ensam att nå ut med deras budskap genom att sälja och sprida deras produkter och utbildningsmaterial. En viktig del i partnerskapet är att det finns ett gemensamt medlemsåtagande för alla lagen i föreningen. Tillsammans samlar vi in pengar, både till oss som förening så vi kan fortsätta utvecklas och givetvis till Aldrig Ensam så organisationen kan fortsätta sitt viktiga arbete.

Detta ligger också helt i linje med vårt värdegrundsarbete då vi som förening vill ta ett helhetsansvar för individen både på och utanför planen. Kan vi underlätta vardagen för ett enda barn och ge våra ledare verktyg för att upptäcka om någon inte mår bra, så har vi gjort skillnad redan där. Det är ett långsiktigt samarbete som vi inleder med Aldrig Ensam och vi kommer under året att presentera hur arbetet kommer att se ut. Redan nu kan vi berätta att Aldrig Ensams logga kommer finnas på fotbollsskolans tröja samt att vi veckan efter fotbollsskolan tillsammans kommer att finnas på plats under South Beach Festival!

Vid frågor kontakta:

Stefan Jönsson