Information gällande träningsmatcher och träning
2020-04-02 19:00

Information gällande träningsmatcher och träning

För tillfället kommer mycket information gällande rekommendationer från Folkhälsomyndigheten som vi i Trelleborgs FF följer fullt ut. Det är rekommendationer vi meddelar våra aktiva i föreningen så fort det är möjligt för att ni ska känna trygghet gällande att få information från oss.

• ·        Seriestarten för samtliga av våra lag är uppskjuten. När seriestart är fastslagen meddelas detta.
  • ·        Träning och träningsmatcher fortsätter enligt tidigare instruktioner. Folkhälsomyndighetens rekommendation är följande: Fysisk aktivitet är bra för folkhälsan och det är viktigt att idrott och träning kan fortsätta. Att spela träningsmatcher utomhus kan vara okej om man håller avstånd och är högst 50 personer, så länge Folkhälsomyndighetens övriga rekommendationer följs.
  • ·        Träning och träningsmatcher kommer att ske utan publik och vi ber att föräldrar samt övriga anhöriga till spelare i lagen respekterar detta beslut. TFF kommer även respektera motståndarlagen i frågan om att genomföra träningsmatcher.
  • ·        Vi uppmanar till fortsatt hänsyn mot varandra. Undvik att hälsa på varandra genom handslag. Spelare ska komma ombytta direkt till planen istället för att samlas i omklädningsrum.

Stanna hemma vid minsta symtom
Känner du dig sjuk med symtom som snuva, hosta eller feber ska du försöka låta bli att träffa andra människor. Det gäller även om du bara känner dig lite sjuk. Det är viktigt att inte riskera att smitta andra.

Tvätta händerna ofta och har du inte tillgång till handtvätt är handsprit ett alternativ. Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer. Släng alltid pappersnäsduken i en papperskorg och tvätta händerna. En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ögon, näsa och mun.

Information om hur du skyddar dig själv och andra hittar du på https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/

Aktuell information om covid-19 (coronaviruset) hittar du på https://www.krisinformation.se/

I övrigt avvaktar vi ytterligare information.

Ta hand om er,
Mattias Kronvall
Klubbdirektör, Trelleborgs FF

Länk till Folkhälsomyndigheten: https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/april/det-har-galler-for-traningsmatcher/