TRELLEBORGS FF
UNGDOM

Tack för ännu en säsong!
2018-11-14 09:26

Jag vill passa på att tacka för den här säsongen, en säsong som inneburit såväl med- som motgångar. Vårt herrlag har inte lyckats i Allsvenskan och det är en stor besvikelse för mig och för föreningen. Men vår förening handlar om så mycket mer. Och för vår förening har framgångarna den här säsongen varit många.

Vårt fantastiska damlag har ännu en gång klättrat i seriesystemet och nu väntar division 1 spel under 2019. Trots en tuff serie har laget genom sin vilja, sitt fokus och sin gemenskap lyckats tillsammans. Det är imponerande.

Jag är också stolt över att vi är en av Sveriges bästa klubbar på ungdomssidan. Våra ungdomslag har haft en framgångsrik säsong och jag ser fram emot att följa alla talanger som finns i lagen. Flera av dem får också möjlighet att visa sina kvaliteter genom landslagsuppdrag. Det är stort.

Vi har idag pojklag från fyra års ålder och glädjande nog flicklag från fem års ålder upp till 12 år. Antalet aktiva spelare i de yngre åldrarna ökar och vi ser fram emot att så småningom också ha flicklag i de äldre åldrarna. Genom vår verksamhet ger vi unga möjlighet att utvecklas, inte bara som fotbollsspelare utan också som personer.

Herrarna har haft en tuff säsong men de har kämpat in i det sista. Att aldrig ge upp är en viktig egenskap som vi alla kan ta med oss i tuffa lägen. Nu väntar Superettan nästa säsong och målbilden är klar - de ska vara bättre och starkare och fortsätta vara ett etablerat elitlag.

Klubben hade aldrig kunnat fungera utan alla fantastiska ideella krafter. Alla ni ledare som kämpar för att våra barn och ungdomar ska få utvecklas, föräldrar, släktingar och vänner som stöttar på olika sätt och klubbens supportrar som är så viktiga för att våra lag ska känna stöd under matcherna. Alla har ni bidragit till en säsong vi ska vara stolta över.

Många är ni också som ställt upp på olika sätt under våra matcharrangemang, i kiosker, som värdar och i andra roller. Ni är föräldrar, vänner och andra ideella, både inom och utanför klubben. Utan er hade vi aldrig klarat den här säsongen!

Vårt kansli består av åtta anställda, som tillsammans skapar möjligheter för hela vår verksamhet. Att driva en förening som vår - med matcharrangemang, tränings- och matchverksamhet, utveckling och insatser för våra ungdomar i hela Trelleborgs kommun, kräver mycket arbete och engagerade medarbetare. Det är jag glad för att vi har i vårt kansli.

Än en gång stort tack för den här säsongen. Nu ser vi fram emot en spännande och framgångsrik säsong 2019.

Hälsningar,

Mattias Kronvall